Yıllar önce İSMEK'in yayın organı olan "EL SANATLARI" dergisinde gördüğüm değerli sanatçı dostum Serda UZUN kardeşimin tanıtıldığı sayfalardaki çalışmalar çok ilgimi çekmişti ve nasıl olduğunu doğrusu anlayamamıştım. Bir şekilde kendisine ulaştık, sorduk ve tabiki bu sanatlarda hep yaşadığımız paylaşabilme duyguları ile dolu bir insanla karşılaştık. Derhal bize yarısı yapılmış bir numune gönderdi ona bakarak biz de diğer yarısını tamamlamaya çalıştık. Damar oyma ile bu şekilde tanışmış olduk.
Her insanın farklı parmak izi olduğu gibi her ağacında farklı parmak izleri var ve bunu işlerken inanın müthiş duygulara kapılıyorsunuz, bıçağı her hareket ettirmenizde ortaya farklı bir şeyler çıkıyor tabiki ilahi kudretin takdiri bu.
Bu iş ile uğraşırken; ilkokulda öğrendiğimiz ağacın yaşı halkalardan belli olurun aslını da öğrenmiş olduk. Ağaç kışın tamamen uyuyor kasım-mart arası. Baharla nisan ve haziran arası yağışların bol olması havanın daha ılıman olması sebebi ile rahat ve hızlı bir büyüme sürecine giriyor. Yazın ise gene gelişiyor ama sıcak fazla, yağış az daha sert bir gelişim oluyor bu süreçte. Zorlanıyor gelişmek için bu arada gelişen kısımlarda sert oluyor body çalışanların kasları gibi. İşte ağacı enlemesine kestiğimiz zaman görülen halkalardan 2 tanesi ki; bir tanesi daha açık renk yani bahar gelişimini diğeri daha koyu yaz gelişimini gösteren 1 yaşa tekabül ediyormuş.
Sevgili Serda kardeşim de bahardaki gelişen kısımları, üzerinde bırakmak istediği kısmın dışında kalan yerleri temizleyip, yazın gelişen kısımları ortaya çıkartarak ağacın parmak izlerini çıkarmış ve sağolsun bize de öğretmiş oldu.
Genelde köknar ağacı kullanmayı tercih ediyoruz. Çünkü hatları daha belirgin ve işlemesi de insanı çok zorlamıyor. Ve geniş damarları olduğu için ortaya çok güzel parmak izleri çıkıyor.
Biz, bu çalışma için elimizde kullanmaya müsait olan ağacın da ebatlarını göz önüne alarak, kufi bir Lafzatullah'ı seçtik ve Çamlıca camisinin halılarında kullanılan Rumi motifleri de etrafında bezeme olarak kullanalım istedik. Sağolsun Rıdvan AK bey de motifi bizim çalışabileceğimiz hale getirme noktasında yardımcı oldu ve 2021 ocak ayı başında başladık. Oyma işlemleri bittikten sonra bu işin en önemli ve uğraştırıcı safhalarından birisi olan zımpara ve temizlik işini bitirdik.
Daha sonra yüzeyde kalmasını istediğimiz kısımların renklendirme işini tamamladıktan sonra dolgu verniğimizi atıp tekrar zımpara yaptıktan sonra son kat verniğimizi de uygulayarak yüzey altınlama safhasına geçtik. Bu levhada imitasyon altın kullanmayı tercih ettik. En son çerçeve işlemi de bittikten sonra mart ortasında yaklaşık 2,5 aylık bir süreci müteakip bitirmiş olduk.